www.flickr.com
Petra Bos' photos More of Petra Bos' photos

Sunday, October 23, 2005

Patat met geplette erwten en mintsaus


Patat met geplette erwten en mintsaus
Originally uploaded by Petra Bos.

Dat ze in China rare dingen eten dat wisten jullie al, maar de Engelsen kunnen er ook wat van.
Midden in de winkelstraat staan altijd een aantal kraampjes. In sommige verkopen ze gepofte aardappel met vulling naar keuze (kaas, room, tonijn, garnaal, kip of de plaatselijke favoriet: baked beans in tomatensaus). In de andere kraampjes verkopen ze erwtenpuree met mintsaus, met of zonder patat. De mintsaus is op basis van azijn. Ik denk niet dat er iets anders in zit dan azijn en mint. Tot nu toe kwam ik er altijd onderuit om het te proberen. Maar ach, mijn motto 'je moet alles een keer proberen' ging uiteindelijk ook voor deze plaatselijke delicatesse gelden. Afgelopen week op de kermis heb ik dus maar eens een poging gewaagd. En hoe smaakte het? Tsja... niet vies, ook niet lekker, alleen maar erg zwaar. Heb braaf mijn bakje leeg gegeten, maar denk niet dat ik het nog eens zal bestellen.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hi Peet!
Erm... sorry, maar het ziet er uit als een bakje groene smurrie! Hihi :P

Nou ja, bij nader inzien had het ook best guacomole kunnen zijn, valt eigenlijk best mee dus.

De omgeving ziet er in ieder geval wel erg gezellig uit! Beter dan Maastricht: regen, regen, regen... :(

Veel plezier!
-x- N'scha

8:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ha Petraatje!

Helemaal mee eens, gewoon alles uitproberen. Dan weet je meteen of je het de volgende keer wel of niet(!) moet doen. Vooral de azijn klinkt goed :-).

Liefs,
mar

9:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

Lieve Peet, hier kunnen ze er ook wat van hoor: ze eten de raarste dingen op hun 'fries'. Het meest populair is de poutine: friet met gravy en cheese... En als je wilt zijn er ook varianten met sour cream, bacon, en chili!! Het is best lekker, maar geef mij maar een patatje met, das toch veel lekkerder!!!! kussies

1:20 AM  
Blogger Petra said...

Hi Ing!
'Chips' met gravy is hier ook populair. Vooral lekker laten soaken, niks niet crunchy, hoe slapper hoe beter!
Maar die andere varianten van jou heb ik nog niet gezien. Heb jij al iets uitgeprobeerd?
Liefs Petra

7:28 AM  

Post a Comment

<< Home

www.flickr.com
Petra Bos' photos More of Petra Bos' photos